شرایط و ضوابط کلی پذیرش و تحصیل در دوره های بین المللی مشترک با فرانسه

شرایط و ضوابط کلی پذیرش و تحصیل در دوره­های­‌ بین ­المللی مشترک

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و مدارس عالی ENSAM و ENIB فرانسه
(کارشناسی ارشد مهندسی مواد- گرایش شناسایی و انتخاب مواد مهندسی)

 

 1- پذیرش دانشجو در این دوره­ها به صورت نیمه متمرکز بوده و پس از معرفی داوطلبین از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور، از ایشان جهت انجام مصاحبه غیرحضوری در دانشگاه صنعتی خواجه‌ نصیرالدین طوسی دعوت به عمل خواهد آمد.

2- مدت دوره‌ها 2 سال (4 نیمسال تحصیلی) خواهد بود که سال اول تحصیلی در دانشکده مهندسی و علم مواد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و سال دوم در مدرسه عالی ENSAM یا ENIB در فرانسه گذرانده خواهد شد. در نیمسال اول حضور در فرانسه، تعدادی دروس (برخی به زبان فرانسه و برخی به زبان انگلیسی) گذرانده می­شود. در نیمسال دوم نیز پایان­نامه دانشجو به صورت مشترک (توسط یک عضو هیات علمی از فرانسه و یک عضو هیات علمی از دانشکده)، تعریف شده و در مرکز دانشگاهی مذکور انجام خواهد شد.

3- ادامه تحصیل دانشجویان در هر نیمسال منوط به کسب امتیازات لازم در نیمسال قبلی می‌باشد.

4- دانشجویان در مدت تحصیل در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تابع مقررات آموزشی جمهوری اسلامی ایران و در مدت تحصیل در فرانسه تابع مقررات آموزشی آن کشور خواهند بود.

5- در زمان مصاحبه، توانایی زبان انگلیسی داوطلب سنجیده خواهد شد. ارائه مدرک زبان انگلیسی و آشنایی با زبان فرانسه در پذیرش نهایی موثر بوده ولیکن الزامی نمی‌باشد. 

6- هزینه ریالی تحصیل هر دانشجو در این دوره مشترک در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با توجه به نوع و تعداد واحدهای اخذ کرده، حدود 300 میلیون ریال خواهد بود. برآورد هزینه های تحصیل برای نیمسال اول حضور در فرانسه (شامل اقامت، بیمه، غذا و ایاب و ذهاب)، حدود 4000 یورو است که بر عهده دانشجوست. در نیمسال دوم، مراکز دانشگاهی میزبان در فرانسه به طور متوسط در هر ماه حدود 500 یورو به دانشجو پرداخت می­کنند که غالب هزینه­های او را پوشش می­دهد.  

تبصره: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تعهدی از نظر تامین خوابگاه و نیز وام دانشجویی در طول تحصیل در ایران ندارد.

7- دانشجویان پس از اتمام دوره مشترک، دو دانشنامه کارشناسی ارشد جداگانه در دو گراش از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و مرکز دانشگاهی مذکور در فرانسه دریافت خواهند نمود.

8- دانشجویان ذکور در طول دوره از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند بود و از نظر نظام وظیفه نباید هیچگونه منعی داشته باشند.

9- داوطلبین لازم است تا تاریخ جمعه 4 مهرماه 1399، تصویر مدارک زیر را به اداره آموزش دانشکده مهندسی و علم مواد به آدرس الکترونیکیmse-doc@kntu.ac.ir  ارسال نمایند:

الف - مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه).

ب – دانشنامه و ریزنمرات کارشناسی و یا گواهی موقت فراغت از تحصیل.

ج - ارائه مدرک زبان معتبر در صورت اخذ.

10- شرایط مصاحبه

با توجه به شیوع بیماری کرونا، مصاحبه داوطلبان به صورت غیرحضوری در تاریخ دوشنبه 7 مهرماه 1399 در سامانه جلسات مجازی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار خواهد شد. ساعت دقیق مصاحبه هر داوطلب و نحوه ورود به سامانه مذکور متعاقبا از طریق سایت دانشکده مهندسی و علم مواد به آدرس mse.kntu.ac.ir اطلاع­ رسانی خواهد شد. 

 

 

Review:
3890
Date:
1399/06/30
دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی
دانشکده مهندسی و علم مواد
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، پلاک 7    
کد پستی: 43344 - 19919  
تلفن: 88674747   فاکس: 88674748
 
 
 
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.